Superhelgen - Dag 1

Hoppade en LB idag,sista klassen på dagen och den startade 17.00(!!!) 
och var där halv nio i morse,då syster startade första klasserna på hästhoppningen,så var ute joggade zac på morgonen och sen tog ut för vetrinärbesiktning senare för att gå med han även. så stog bara korta stunder,sedan fick han röra på sig,så har var igång någolunda.

När jag skulle rida fram öppnade himlen sig och regnet bara ÖSTE ner och haglade sedan i nog 10 min också?
fyfan rent ut sagt. Gräset man red fram på,fick man rida så försiktigt du bara kunde på,så blev knappt någon framridning,hann dock rida lite innan de började ösa ner. Sen framhoppningen på grus,gick inte hoppa på då det var helt förstört,sjönkt ner till toppen och tungt som fan. gick in tre steg med zac för kolla om det gick,men gick lika snabbt ut igen. 

Så knappt någon framridning + ingen framhoppning.
Men fick hoppa 1:an och 2:an en gång var innan man började,men fick skitsprång på båda och tävlingsbanan var vattenfylld. Hoppade banan,kändes inte bra för fem öre,eftersom det var så pass lågt kunde han ta sig igenom banan med endast 4 fel efter dom vidrigt dåliga förutsättningarna. Fick ett stop på nr 3,kombination i sväng, var massa vatten och planka som zac tyckte var läsk så han nitade,men vad skulle jag göra? fanns ingeting,bara gilla läget. Jävligt nöjd efter förutsättningarna vi hade,lixom gå in på en bana utan hoppa fram,gör jag aldrig om,om det är likadant imorgon startar jag inte msv:n men trodligen la:n,men ska iaf kunna hoppa fram, annars får det va.

Bilder finns,men ska fixas och kommer ut i omgångar från hela helgen. EFTER helgen.


/Carina
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback