Varför hatkommentarer?

Killerinlägg, 100 % ärligt,känslor,tankar ALLT släpps eller ett allmänt inlägg?
Vilket ger mest reaktioner? såklart det förstnämda.

Om man väljer skriva ett killerinlägg, helt öppen på internet,där man låter ALLA i hela världen,miljader människor läsa, där man berättar kanske helt öppet om att bli felbehandlad, kanske killen man gillar, eller att man bli slagen i skolan,flertal skriver alla sina tankar och känslor om något dom upplevt öppet,all in for you. NU säger ni ''det valde du helt själv'' och det gjorde jag. 

MEN att man sedan får hundratals hatkommentarer på just det inlägget, det valde vi INTE. Då kommer miss perfect och uttalar sig med orden ''det får du på köpet,gumman ;).'' Bara för jag ger er alla känlsor, 100 % ärligt, så gav jag inte inlägget stämplen där det stog, ''hatkommentar här tack.'' 

Att skriva det där 100 % ärliga och äkta killerinlägget, lyssna nog nu. Det krävs mod från personen bakom bloggen och det är inspirerande och framförallt modigt, att lämna ut allt man känner och tycker inför hela världen, det är COOLT.
 
Och jag har försökt förstå, se från alla möjliga olika synvinklar för att försöka förstå, hur man kan skriva hat och kränkade kommentarer och jag hittar INGEN anledning,ingen. Jag förstår inte hur någon kan komentera sårade, kränkade hatkommentarer på en annans blogg, för du där bakom datorskärmen som skrev det, du skulle inte heller vilja ha den kommentaren när du loggade in på din blogg,så varför skulle någon annan vilja det?

Jag ANTAR att man kommenterar på dessa inlägg med hatkommentarer för att man själv skulle vilja kunna och vilja vara så ärlig,uppriktig som den personen som skrev det inlägg. Och isf, tycker jag synd om er.

Säg INTE nu ''Du valde själv att blogga'' eller att du valde själv att skriva det där inlägget som gav reaktioner, 
för det var du som gick in för att läsa just det där inlägg som du hade hört talas om för du var nyfiken, du valde att följa den där bloggen, du valde även att skriva den där komentarern,medans den andra läsaren valde att inte göra det. VARFÖR? snälla, kan någon förklara anledningen till hatkommentarer? TACK

/ Carina
btw, befinner mig numera i polen och har trodligen det bäst med bästa klassen.
Inlägget skrevs ihop på fåtal minuter,men jag hoppas ni hajar poängen och väntar mig komentarer när jag kommer hem. hörs på fredag. CIAO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback