Måndag

la mig i sängen nyss,släckte,ställde klockan och tänkte nu sova,men insåg att jag var pigg som bara den, så varför inte göra av med energin innan jag somnar? så tänkte uppdatera er,har tyvärr haft fullt upp idag,fixat något tidinställt till polen dessutom,så där försvann dagens bloggtid,tänkte faktiskt ta och fixa något till nu! 

Zac gick iaf i paddocken idag, dressyr 45 min, tiden fanns inte för längre tyvärr och passet hade inte gjort någon bättre effekt om vi hade hållt på en stund längre heller,för jag hade både ångest & va allt för stressad,för att ens kunna koncetrera mig. Men iaf, han börjar bli fin igen på marken,går i perioder på han, ett tag ska han va käftig,sen helt plötsligt kan han va dagens ängel. 

arbetade han i skritten och börjar släppa på riktigt där,gick sedan över till trav. där han var fin direkt, fin trav med bra tryck. Framridningen var han hur lugn som helst,men endån framåt. Men efter framridningen började han bli sådär springig, (läs: antagligen för jag hade dressyrspö,vilket jag inte haft på ett tag för han brukar bli springig,men eftersom de gav en bra effekt i början behöll jag det halva passet,innan jag släppte det. nästa gång blir det sporrar igen, hittade bara dom inte.) Så tog upp stigbyglarna för att komma nämare och kunna arbeta han så han landade på jorden igen, tog ett tag sen var han mer kontaktbar, tog då ner stigbyglarna och travade av han,och han va då mycket lugn,så avslutade där och skrittade av.
 
NU: fixa något snabbt tidinställt till polen och imon,sen plugga lite mer till provet imon,fixa ett par byxor lite snabbt och sen sova igen. CIAO
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback