Zac & min resa - Del 1

För 2,5 år sen, i slutet av maj 2010 lånade vi hem Zac.
Hade ingen ponny förtillfället, nellan var behandlad och hade inget att rida på,mamma frågade om vi skulle som vi kunde låna zac och rida han försäljning,vilket vi fick. Åkte upp på lektionen jag hade på onsdagarna, och där möttes vi,jag fick en ponny i handen som jag även red på lektionen,kan säga det gick FORT. Tog med han hem efteråt, och red in mig på han hemma i några veckor.
 

I April så startade vi första tävlingen, en lokal på hemmaklubben. Två stycken LC, första dubbelnollade vi och vann, andra klassen rev vi sista hindret. Någon vecka senare efteranmälde vi oss till en tävling i närheten och tävlade LC och LC+5, dubbelnolla i båda och vann båda också. Jag var överlycklig,då jag hade inte vunnit en tävling på två år innan dessa segarar. 
 

Mamma och jag pratade och vi tyckte det var dags att gå upp ett snäpp, för LC var lätt. LB-debuten planerades, och den gick av i västervik, fick bli en LB+5 också,då det var dom klasserna som var mest lämpliga för oss. 
Dubbelnolla i LB:n och en femteplats, i LB+5 lyckades vi få ett stop i omhoppning,då det var en vattengrav en bit bort,vilket ansåg var väldigt farligt enligt zac,men var lika nöjd endån!
 

Tävlingarna rullade på, hoppade Börjes cup,Eriksmåla ponny cup och Superhelgen den sommaren bland annat. Och lyckades få en och annan placering. Zac och jag kommer nämare och under sommaren,blev han även min. vi hade köpt han och jag stog därefter som ägare på papprena. Ridningen hemma blev bättre, började hitta knapparna och han sprang längre inte bara runt med mig på dressyrpassen,utan jag började lära mig hur jag skulle rida för kunna arbeta han.
 


Till hösten kände vi att även LB:na var lätta och steget till att göra LA-debut närmade sig,första gången jag tävlade LA i hela mitt liv... hur gick det? det kommer i nästa del, håll utkik ;)

/ Carina
Kommentarer
Postat av: Karolina Westberg

Gud vad kul dehär va att läsa! Längtar tills nästa kommer :D

Svar: åh tack! Kan meddela att den kommer upp imon,måndag. så hållutkik ;)
starsjumping.blogg.se

2012-09-09 @ 09:13:01
URL: http://www.karrowestberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback