Zac & min resa - Del 2

Del ett kan ni läsa HÄR.
Som sagt, hösten 2010, hade haft zac ca ett halvår och steget att debutera LA, var nu dags.
Hade aldrig innan detta startat en LA eller huvudtaget hoppat så här högt på en tävling. Den 10 oktober åkte vi till värnamo för checka av debuten,hoppade en LB och LA:n,kommer inte ihåg nu hur det gick i LB:n, men i LA:n fick vi ett stop på vattenmattan som var ur sväng och lilla jag hade inte fattat riktigt än,att man var tvungen att rida i även svängarna ;) men var hur nöjd som helst, en stop i LA-debut,efter ett halvår är inte så jäkla pjåkigt!

Under hösten låg vi LB/LA nivå i hoppningen och på dressyrfronten tog vi några privatlektioner, som hjälpte mig mycket hur jag skulle rida han på hemmaplan och allting började mer och mer falla på plats, zac och jag kom nämare och nämare varandra, och vi började lita på varandra något enormt. 
 

Vintern kom och man saktade ner det hela lite, året därefter började vi tävlingsäsongen (2011) med en LC och LB, på en klubb i närheten. Dubbelnolla och vinst i LC:n och i LB:n ett stop. Under vintern bestämde vi oss även för delta i klubbens div1 lag under våren,och första omgången gick av i slutet av februari, helgen innan var vi och tävlade på samma ställe och vi fixade vår första NOLLA I LA!! tog inutabombens långa svängar i omhoppningen, men det gjorde mig ingenting alls ;) 
 
  
I div 1 gick det både bra och dåligt,men laget slutade tillslut på en tredjeplats totalt. vilket är minst sagt godkänt!
Därefter tävlade vi vidare och andra nollan i LA sattes, mot sommaren låg vi fortfarande på LB/ LA nivå,men målet var att debutera msv mot hösten. På börjes cup gick vi in i sista kvalklassen,där jag både kunna sätta tredje nollan i LA och nollan behövdes även för att gå till A-final... VI GICK IN OCH NOLLADE!!
Rundan var ingen hit,men vi nollade och det var huvudsaken just då.

 
Sommaren gick och nollorna kom mer och mer, la rundorna blev mer och mer säkrare.. men hur gick det med målet, att debutera msvb..? i nästa del får ni veta... ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback