Carina Svensson

Tänkte presentera mig lite inför er och även mina pollar,sen får ebba skriva ihop om henne!

Carina Svensson, 1997 och snart 15 bast.

Suger rent ut sagt på presentationer,men vi kör väl! 
15 år som sagt,och börjar alltså 9:an i höst på Madesjöskolan i Nybro. Bor en bit utanför Nybro som kallas Örsjö, är väl ett samhälle som gud glömde ungerfär,men det funkar. Bor här med mina föräldrar och min syster på en gård med stall,paddock och hela köret! Har även en bror,men han har flyttat hemifrån.

Jag som person,galen men endån lugn. Kan vara blyg med nya personer men sen är jag väldigt
framåt. Älskar vara i stallet och bara vara där,och även rida såklart! Något som också är bland det bästa jag vet,är vara med mina vänner och hitta på galenheter! Samtidigt som jag är världens lataste människa,och även pedant som bara den. Är så pedant att min familj tycker nog det är jobbigt att leva med mig ibland,och då är det väl ganska illa? ;)

I allafall,ridit i hela mitt liv och vi har alltid haft hästar hemma. Min första ponny fick jag väl när jag var runt 8 år,och sen dess har jag alltid haft minst en ponny. Rider för Eriksmåla Ridklubb som även Ebba gör,är väl därför vi känner varandra och så också. Har just nu 2 hästar,en d-ponny som jag tävlar och rider och även min gamla c-ponny,men hon går mest här hemma och hon är även till salu. Sen rider jag även vår andra d-ponny i stallet några dagar i veckan och dom andra dagarna rider min syster,men vi rider henne just nu endast till salu. Hade även en d-ponny till som jag tävlade fälttävlan med,men hon blev tyvärr skadad och var tvungen att avlivas i våras.. Men det är alltså min d-ponny som jag tävlar med som jag kommer uppdatera er om!

Zac, 1995 
Världens finaste d-ponny,haft han i 2,5 år och under den tiden har jag kommit långt i ridningen tack
vare han! Dom vi köpte han av,hade ridit MSVB i hoppningen med han. Vilket även jag gör i nuläget,ligger på LA-MSVB nivå i hoppning. Målet för i år är få nolla i MSVB och sen får vi se vart vi hinner. Då vi kanske kommer sälja han efter årets slut,men det återstår att se.

Zac är världens goaste ponny och myser mer än gärna med en. Han är även en av dom mesigaste pollarna som finns,men han går att övertyga rätt lätt,haha.Han är en pigg ponny som har en egen framåtbjudning, och älskar att springa fort och hoppa. sjukt svårt att beskriva han,men något ni undra så är det bara att säga till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback