Dagens ridpass

Zac fick faktiskt ut och jogga i skogen i stället en runda,kravlöst på hacket. han var lite små trött och stog och bara njöt när jag gjorde igorning han,gull ponny! tänkte bara skritta och trava igentligen men, när jag vände hemåt igen under rundan jag red blev han hur tagga som helst och stog och hoppade på stället (haha,dör så söt!) så lät han galoppera av sig lite i lugn galopp en bit,sen travade vi igen. så då blev han också nöjd! 

Millie
Syster sa att hon skulle säkert va jätte pigg,så tyckte jag skulle ta pelhamet,vilket jag gjorde.
Hon har bara joggats i några dagar eftersom hon fortfarande är litelite svullen sedan sparken,men kommer ta ett tag innan försvinner helt,så bara rida på. Men därför är hon som sagt jäkligt pigg,både vilat någon vecka och sen bara joggats i några dagar. 

I början när jag red fram så var hon seg, fick rida fram helt ordenligt några gånger,så hon kom igång innan jag kunde arbeta vidare igen. eftersom hon var så pigg och stark samtidigt la jag allt fokus på få henne i lång och lååg form,avslappnad och att jag skulle ha mjuka händer,vilket släppte ganska fort i traven och hon blev himla trevlig.

Gick över till galopp men där blev först mer dragkamp än att jobba,men det släppte där också och hon blev faktiskt fin där också stundvis,och när det blev allt för jobbigt så ville hon bryta av så gick vara på henne med benen,blev att hon hade igentligen ett för högt tempo,men lät de va så då hon var avslappnad och låg på en lång och låg form vilket jag ville. byte varv och galopperade i andra,där var hon anning svårare men blev bättre mot slutet.(även det varvet jag har svårare i,därav mer jobb) travade sedan av henne när jag arbetat klart i galoppen och sen skrittade jag av.

hon är så jääääkla svår att rida,inte hittat knapparn ännu så är typ ''hej,kom och hjälp mig'' men det kommer väl.
känslan av att ge upp kommit upp någon gång också,men detta ska nog bli bra det också. Hon är helt motsatsen av häst jag brukar rida/gillar rida,även fast jag gillar rida sortens ponny millie är,men endån inte riktigt min typ. hänger ni med? bara kämpa på! för hon är ju så jäkla häftig ponny! hoppas vi hittar någon bra ryttare till henne också snart,så hon får komma ut på tävlingsbanorna riktigt igen ♥ fina ponny!

ponny är elit,sååå snygg att kolla på!

/ Carina
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback