Ordet ''bortskämd''

Ordet bortskämd,används mycket i dagens vardag. Men vart går gräsen till att man blir bortskämd?
Är det när du köper en dyr tröja för egena pengar eller när du får allt du pekar på? när är man bortskämd?

Jag är bortskämd enligt många,för att jag har en ponny och har märkesskor i skolan. Då är jag bortskämd enligt vissa,men jag ser inte det som bortskämd? Jag är en av många i ridsporten,och sporten kräver mycket pengar, ridsporten är ju trotsallt en av dom dyraste sportena. Det är jag medveten om,mycket väl.

Men sen väljer man vilken nivå man vill ligga på,hur mycket pengar man vill satsa,hur mycket tid framförallt man vill lägga på denna sport. Jag har lagt ungerfär hela mitt liv på detta,ridning är mitt liv,det är det jag satsar på. Jag har ingen ponny för flera hundra tusen,verkligen inte. Och kommer aldrig få,om jag inte gifter mig rik förstås ;)

Men denna sporten kräver pengar,men bara för det är man bortskämd?
Visst finns vissa som är äckligt bortskämda inom ridsporten,flera hundra tusen dyra hästar på lager och får all utrustning dom pekar på,det kallar jag bortskämd. ENLIGT MIG. 

Jag betalar nästintill all min utrustning själv inom denna sport,sparar och köper. sparar och köper. That's it.
Köper mycket av mina egena saker,så som vanliga kläder att ha i skolan själv också. Så nästa gång,du kallar mig bortskämd,lev mitt liv,gå mina fortspår så får vi se om jag är så bortskämd som du tror. För efter läst detta inlägg vet du endån knappt inget ;)

Just saying people ;)
/ Carina
Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan väl vara bortskämd på olika sätt. Man behöver ju inte bara vara bortskämd med saker?...

Svar: Ja,klart man kan det! men inom hästvärlden är det mer snack om att vara med bortskämd med saker, därför tog jag just upp de :)
starsjumping.blogg.se

2012-08-21 @ 16:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback