The boy in the striped pyjamas

Precis plågats mig igenom filmen ''the boy in the striped pyjamas''.
handlar om förintelseläger och de jag berättade om Polen igår.  Trodde jag skulle gråta ihjäl mot slutet.
Förklaring från google på filmen:
''Bruno är en ung pojke som bor ett bekvämt liv i Berlin under andra världskriget. Hans far är SS-officer, och detta leder till att han blir kallad till tjänst i koncentrationslägret Auschwitz och hans familj måste flytta dit. Uttråkad av den nya tillvaron börjar Bruno en dag ge sig ut på vandringsfärd i den närliggande skogen och där hittar han en jämnårig judisk pojke i randig pyjamas sittande bakom ett taggtrådstängsel, och en oväntad vänskap inleds.''
Slutar med att bruno gräver sig under stängslet, och råkar av misstag även gasas ihjäl med judarna.
 
 
Ska iaf sova nu,upp någolunda tidigt imon.
Zac ska ridas,en runda i skogen. långrunda och rejsa iskogen och endast tänka framåt och ha kul. prioett.
Sen ska zac byta box,så ska byta allt spån och tvätta den han ska byta till,vilket kommer ta ett tag. Sen hoppas jag på även hinna smörja lite också.
 
Måste vara klar runt två i stallet för att hinna duscha och plugga innan fyra tiden,för då ska syster och jag in till stan och köpa allt för kvällen,då vi är hemma själva och vi ska kolla på film och bara mysa. hur bra lördag?! Sen söndag är slapp,ridning,pw,plugg och kyrkan på kvällen. Hinna hämta resväska och packa till onsdag,till polen. för kommer inte hinna det i veckan pga prov,ridning och ärende. dags att sova känner jag om jag ska orka med detta!
/ Carina
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback